העימותים ביהדות התורה: הפרשנים ודוברו של גפני בריאיון

    אסתי פלד 2 Comment on העימותים ביהדות התורה: הפרשנים ודוברו של גפני בריאיון

    ישי כהן: "רואים שבוער בפרוש מה שקורה בימים האחרונים. אי אפשר שלא להסכים איתו בנושא מוסדות החינוך". דוברו של ח"כ גפני, יעקב מורגנבסר: "לא יעלה על הדעת שנקבל הוראות מגדולי ישראל שלנו ואנחנו מגיעים לישיבת הסיעה וחבר כנסת אומר קיבלנו הוראה אחרת"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשן "כיכר השבת" ישי כהן וכתב "קול חי" אבי רבינא, שוחחו הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחסו לדברי ח"כ פרוש.

    ישי כהן: "שיחה טעונה, רואים שבוער בפרוש מה שקורה בימים האחרונים. אי אפשר שלא להסכים איתו בנושא מוסדות החינוך. אין צל של ספק שבעלזא ניהלו מו"מ בהנחיית האדמו"ר ללא תיאום עם שאר חלקי אגודת ישראל. שגפני תוקף את זה הוא צריך לדעת שזה הרבה יותר מאייכלר ופרוש".

    לצד זאת, אמר כהן: "לגבי נתניהו אני חושב שכאן פרוש פחות צודק, הוא רוצה להגיע ליעד של 61, אבל אם נתניהו לא משיג 61 מאיר פרוש, וגם אייכלר יהיו הראשונים שיקפצו ויסבירו למה צריך להפסיק את הנאמנות לליכוד ולדאוג לציבור שלנו". 

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    Olivier Fitoussi/Flash90

    אבי רבינא: "דגל עושה שרירים והמטרה היא לראות את פינדרוס בכנסת הקרובה. הפיצול לא על הפרק. השאלה רק האם האיום נשאר. העימות כרגע הוא בכלל בין גפני לדרעי".

    דוברו של ח"כ גפני, יעקב מורגנבסר הצטרף לשיחה והסביר את עמדתו של יו"ר דגל התורה: "יש הסכם ברור מאוד שפועלים בשיתוף פעולה מלא. לא יעלה על הדעת שנקבל הוראות מגדולי ישראל שלנו ואנחנו מגיעים לישיבת הסיעה וחבר כנסת אומר קיבלנו הוראה אחרת ואנחנו לא יודעים מאיפה היא מגיעה. גדולי ישראל לא דיברו על ביניהם. כולם יודעים שנושא החינוך הכי בוער בציבור החרדי".

    מוגרנבסר נשאל – האם אתם מתנגדים להצבת גולדקנופף בראש? "אנחנו לא שם. עוד לא דיברנו בכלל על העניין הזה. יש פה נושאים עקרוניים החינוך והגיוס ואגודת ישראל לא פועלת בשיתוף פעולה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לדעתי הרב מורגנבסר לא הבין נכון את מה שאמר הרב פרוש.
      הרב פרוש דיבר על הבחירות המקומיות בהם טוענים דגל ליתרון של 15,424 קולות בירושלים יותר מאגודה, ואמר שאגודה הביאו 14,304 קולות באשדוד.
      בבחירות הארציות נחסרו יותר מ-9,000 קולות בירושלים וגם דגל לא טוענים שיש להם 41,540 קולות, (הם טוענים ל-40,000 אחרי הגידול הטבעי של 3 שנים) אז גם אם נחסרו באשדוד 1,100 קולות זה לא קרוב לאותם 9,071 שנחסרו בירושלים.
      אז הרב מורגנבסר בפעם הבאה עדיף שתסביר את 72 האחוזים שנטלתם מהמעטפות הכפולות, או יותר חשוב איך מקבלים דגל התורה 20,000 קולות מהערים ברחבי הארץ כשבסך הכל קבלה שם יהדות התורה 16,000 קולות, (ובתוכם קרוב ל-4,000 בערים קרית גת, קרית מלאכי, עמנואל, כפר חב"ד, קוממיות, חזון יחזקאל ואור הגנוז שהם מובהקים לאגודת ישראל, ונותרו לך כ-12,000 קולות לאותם 20,000 שאתה טוען להם).

    2. 1

      למה נראה לך שיקראו את כל זה??!